Pszinesztézia

Kővágó Pál pszichológus blogja

Miért vernek át mindig a pasik?

Az egyik leggyakoribb költői kérdés, amit párkapcsolati csalódás után szoktam hallani, hogy miért vernek át mindig a pasik? A kérdés mögött több feltételezés is van. Feltételezi, hogy mindig átverik a pasik, tehát nem volt és nem is lesz olyan, hogy egy pasi nem veri át. A másik feltételezés, hogy átverik a pasik, azaz valamit megígértek neki, majd azt nem tartották be. A harmadik feltételezés, hogy átverhető vagyok.

Könnyű volna annyival elintézni ezt a kérdést, hogy biztosan csak a fájdalom beszél belőle, nem is gondolja annyira komolyan. Szerintem minden ilyen kérdésben benne van, hogyan gondolkodunk magunkról, és az ilyen gondolatok sokat tehetnek azért, hogy tovább folytassuk azt, amit el szeretnénk kerülni: a rossz párkapcsolatokat.

6506547c-dc88-4ca3-8c07-1f975a4da0dd.jpg

Egy nő azért keresett meg, mert sokadik kapcsolata végződött azzal, hogy megcsalták. Sikeres, jó kiállású pasijai voltak, de az összesnél érezte már a legelején, hogy nem veszik eléggé komolyan. Ekkor, ahelyett, hogy odafigyelt volna a megérzésére, és hitt volna a szemének, a fülének, elkezdte elhitetni magával, hogy ezek a férfiak akkor törődnének vele igazán, ha ő sokkal többet tenne a kapcsolatba. És ennek a meggyőződésének megfelelően, elkezdett egyre többet beletenni a kapcsolatba, ami rövidtávon sikerekhez vezetett: több figyelmet kapott, sokkal szenvedélyesebb volt a kapcsolatuk. Ahogy egyre többet tett a kapcsolatba, egyre inkább bízni kezdett a pasiban, és egyre jobban oda is adta magát a másiknak. Elkezdte elhinni a saját csúsztatását. Hosszú távon azonban mit sem változtatott a tényen, hogy ezek a pasik nem akartak semmi komolyat. A végeredmény pedig az lett, hogy megcsalták, ezért végül mindig szakított a pasikkal.

A fenti történetben szerintem az egyetlen átverést a nő követte el magával szemben. Jól érezte, hogy a pasik csak kalandot akarnak tőle, de ő inkább abban hitt, amilyennek ezeket a férfiakat látni szerette volna: hűséges, de rámenős pasiknak. Ha valaki azt érzi, hogy újra és újra ugyanolyan pasikkal hozza össze a sors, akkor egy dolgot biztosan rosszul csinál: túl nagy teret enged annak, amit látni szeretne, ahelyett, hogy elfogadná, valójában milyen is a másik. Ez utóbbi még nem jelenti azt, hogy automatikusan el kell felejteni az ilyen pasit, hiszen a kalandok izgalmasak. Egyszerűen azt jelenti, hogy pontosan annyira vagyunk átverhetőek, amennyire önmagunkat hajlandóak vagyunk becsapni egy álomért, amit mással sokkal egyszerűbben valósíthatnánk meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://pszinesztezia.blog.hu/api/trackback/id/tr178464122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2016.03.11. 08:45:30

Hú, erre most megint sok komment fog jönni. Szerintem :)

devilstrueface 2016.03.11. 13:34:03

nos, csak a címre egy válasz magamból kiindulva: mert egyszer-kétszer valamikor már megégettük magunkat. nálam ott kezdődött, hogy egy csaj cseszett át, de mocskosul és nagyon nem érintett jól mondjuk így. és látom magam körül, hogy ez nem egy kivételes eset, mert a sok ilyen picsogás ellenére a nők ugyanúgy megcsinálják ezt. én anno egy hülye voltam, mert rendes akartam lenni.

mondjuk én ennek ellenére nem verem át a nőket, mert sajnos lehetőségem sincs rá kb azóta is csak én szívok, bár leginkább úgy, hogy nő nem kerül a közelembe. szóval inkább az érdekel már egy ideje, hogyan válhatnék végre ilyenné. hogy ezeket az elcseszett nőket összeszedhessem magamnak.
fejben már rohadtul nem vagyok rendben egy ideje, de erre fogni bullshit, mert gyönyörű tankönyvi példák vannak rá, hogy férfi női fronton is kb szép számmal vannak elcseszett egyedek akiknek láss csodát mégis megy a szekér. én leplezni baromi jól tudok a külsőmre panasz aztán nem lehet, de már rájöttem, hogy csak a külsővel kitörölhetem a seggem. egyszerűen hiányzik belőlem valami.

Kővágó Pál

 
mg_3113c_500.jpg


Keressen bizalommal!

Tel: +36 30 758 0223

E-mail: info@kovagopal.hu

Kövessen a Facebook-on

A blogról

Történetek, gondolatok, benyomások a munkámról és általában a pszichológiai jelenségekről. Szigorúan szubjektíven.

Címkék

süti beállítások módosítása