Pszinesztézia

Kővágó Pál pszichológus blogja

Utolsó kommentek:

EXBlogger 2019.11.16. 18:06:09

a fentiből kimaradt szövegrész:
"emiatt kollégáim, akiket munka helyett többnyire vagy az internetes szex foglalt le vagy valami egyéb létfontosságú aktivitás mint számítógépes játékok, kifogásolták hogy ama munkaerkölcs mellett amit én tanúsítok ők rossz színben tűnnek fel. Hihetetlen, de még csak nem is titkolták a dolgot."

UI: Ja igen, a munkahelyekre jellemző kontraszelekció efféle megnyilvánulásait nemcsak a mi átkosunk idején tapasztaltam hanem ama nagyszerűnek és ideálisnak vélt nyugati kapitalista rendszer nagyvállalatain belül is, ott ahol a versenyben maradás érdekében állítólag produktív munkaerőre van szükség, nem pedig a szocialista világ állóvizére jellemző gittrágókra. Eme ingyenélők minden rendszerben elvannak, köszönik szépen, az is tuti hogy számos barátjuk van és az is, hogy nem fognak ezen a topikon megjelenni a megvetendő "passzív agresszív" panaszaikkal.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

EXBlogger 2019.11.15. 09:02:19

@munkanélküli informatikus:
Nem biztos hogy hazugság, lehet hogy csak tévhit, általánosítás, előítélet. Egyébként pedig teljesen igazad van.

Nagyon sokan vannak akik joggal panaszkodnának, de az efféle általánosítások miatt be van fogva a szájuk. Azok többsége akik valahogy megoldották életük, el sem tudják képzelni hogy valaki saját hibáján kívül hulljon ki a rendszerből. Egész életemen át tanultam, képeztem magam, summa cum laude hallgatóként és szuper-effektív alkalmazottként is. Van két mesterfokú diplomám, emellett többször is szakmát váltottam ahogy éppen a kereslet követelte. Nárcisztikus szüleim pénzzel zsaroltak és minden támogatást megvontak hogy megakadályozzák önállósodásom. Az otthoni fizetésekből, egyedül, családi támogatás nélkül nem tudtam megélni, ezért külföldön helyezkedtem el. Minden munkahelyemen sokszorosan túlteljesítettem a normát, mind mennyiségben és minőségben, erre mit ad Isten, mindenhol azt rótták fel nekem, hogy túl jól dolgozom és emiatt kollégáim . Sőt, mivel nő vagyok, a főnökeim megengedték velem szemben a szexuális zaklatást is, aminek a vége az lett hogy mivel nem engedtem az elképzeléseiknek, további referenciák nélkül maradtam, azaz végül kitúrtak az akkori szakmámból is. Minden egyéb területen pedig hiába jelentkeztem, mert akkorra már túlkoros lettem és "túlkvalifikált".

Na, de ezek szerint ez még nem elég, ha mégis panaszkodnék, mint ahogy itt fenn tettem, egy passzív agresszív valakivé válok, akivel jobb ha senki nem barátkozik. Magyarosan szólva ez azért már tényleg nem semmi. Áldozatvádlás a sokadik hatványon, még akkor is ha valaki nem tudatosan teszi.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

RózsaJudit 2018.04.08. 21:04:11

Ha nem hiszek, népmesei eredettel abban, hogy ha jó vagyok, akkor alapvetően, túlnyomóan jó dolgok fognak velem történni, akkor nem érdemes élni, és nem lehet boldognak lenni. Ha ebben nem hiszek, akkor marad a rezignált, energiátlan lemondás. A boldogságban benne van az optimizmus, a valamiben való hit. Nekem ez pontosan az ellentéte a felelősségelhárításnak, hiszen én vagyok jó, nem pedig történik velem.

Bejegyzés: Szerinted a világ igazságos?

Sólyom Tomi 2018.02.16. 11:12:44

Szerintem tilcsuk be a verseket is. Ha nem képes egyenesen elmondani a passzív agresszívja, amit akar, akkor húzzon a francba.

Bejegyzés: Magyar felvételi feladat pszichológus szemmel

2018.02.16. 11:03:41

Akkor nézzük!

19 év állami felügyelet. Nem nevelés, vagy gondozás, mert arra nem kompetens egy képesítés nélküli nevelő, akie 30 gyermek van rábízva napi 12 órában.
E 19 év-ből 11 - amíg meg nem tudtam magam védeni - csak verésről és éhezésről, szeretlenségről, félelemről és egyéb tömény negatív érzelmekről szólt.

19 év után az állam kirakott az utcára. Nem kaptam semmilyen segítséget, pusztán egy 2 ezer forintos ruhautalványt. Hajléktalan voltam hivatalosan is - ez volt írva a személyi igazolványomba.

Ugorjunk az időben.

2007 - ben megismerkedtem egy Nővel. Hozzáköltöztem.
2017. februárjában rákos lettem.
Ugyanezen év októberében - tíz év együtt töltött idő után - elküldött, mert kripli lettem.
Azóta albérletben élek, kemoterápiára járok.

Kérdés.
Van okom panaszkodni? Haragudhatok a világra, a Nőre, aki erre a világra szült?
Van okom haragudni az államra a rossz gyermekvédelem okán?
Van okom haragudni arra a Nőre, akinek csak addig voltam jó, amíg munkaképes voltam?
Van okom haragudni az egészségügyi rendszerre, mert a teszetoszaságuk miatt kiújult a rák?
Van okom haragudni Istenre - ha van - hogy ennyi szart rakott a nyakamba?

Hja igen!
Nincs barátom, egysem. Akik voltak, azok már drog-, és alkoholproblémák miatt régen meghaltak. 54 évesen az ember már nem szerezhet új barátokat, csak haver, vagy beszélgetőpartnert.

Ez van.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Samara Morgan 2018.02.16. 10:40:45

Én csak passzív agresszív hozzászólásokat látok. Savanyú a szőlő?

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

_Epikurosz_ 2018.02.16. 10:32:15

A fenti hozzászólások értelmesebbek, mint a cikk...

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

talgaby 2018.02.16. 10:29:36

A leírt tényleg nem passzív-agresszív, a leírt típus a panaszkodó.

Panaszkodó: „Jó, persze, megint megmutatta egy cikk itt, hogy mennyire felesleges itt erőlködnöm, ha már eleve elkönyveltek itt engem.”

Passzív-agresszív: „Ja, persze, köss csak belém, mert néha panaszkodni merek, bocs, hogy ki merészelem mondani, ha esetleg valami bajom van, kösz szépen a támogatást!”

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.15. 23:47:56

@Mr. Waszabi: A passzív-agresszívok között éppúgy ban lusta és nem lusta, hatékony és nem hatékony,mint a sima agresszív, vagy épp a nyugodt emberek között.
A passzív-agresszió egy viselkedési stratégia, ami sokféle cél érdekében haszálható. Valaki épp a hiányosságait igyekszik általa kompenzálni, és egyfajta passzív-agresszív stílussal vág vissza az őt kérdőre vonóval szemben..

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Hozzászólok 2018.02.15. 23:17:47

@Almandin: egyetertek. Szerintem sem azt jelenti a passzív agresszív személyiség, amit itt a blogger fejteget.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

2018.02.15. 20:56:36

Ezt a blogot tényleg egy pszichológus írja?
Remélem, hogy nem praktizál.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Mr. Waszabi 2018.02.15. 19:58:03

Már elnézést, hogy közbepofázok, de a passzív-agresszív az nem a posztban tárgyalt típus. Passzív-agresszív az, aki nem borítja rád az asztalt, ha vita van, de azért becélozgat, kellemetlenkedik, kivillantja az udvarias külső mögül a foga fehérjét.
Én például ha valaki nagyon orbitális baromságot csinál a cégnél, méltóságteljesen felállok az értekezleten, féli meghajlok, és közben azt mondom: én kérek elnézést. Ötször később jön rá, hogy belőle csináltam hülyét, de ezt ott nem tudja tetten érni.
De működik ez ülve is, csendesen, visszavonulón megjegyezve. Passzív-agresszív vagyok? Igen. Mert vannak helyzetek, amikor ez hatékonyabb a nyílt vitánál. Például, amikor valaki más indulattól motiválva vitatkozik, mint amit érvként felhoz.
Ami nem stimmel az írásban, hogy emellett vág az eszem, mint a beretva, és a legtöbb munkatársamnál többet (jóval többet) és sokkal hatékonyabban dolgozom. És sosem várok többet senkitől, mint amire magam képes vagyok, tehát nem vagyok lusta, mások kárára, sőt, inkább nagylelkű a javukra. Szóval, nem áll össze a kép, amit rajzoltál, szerintem ez más típus. Mondhatnám, kikérem magamnak :)

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Bolshevik 2018.02.15. 18:55:14

Jé, de hiszen a fenti leírás egy az egyben a mai ellenzéki választóra illik!

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

munkanélküli informatikus 2018.02.15. 17:58:10

"ha igazán nagyszerű volna, akkor már meg tudta volna mutatni magát, sikert ért volna el"

Ez az állítás simán hazugság. Extra menedzselés nélkül a mai Magyarországon egy zseni simán éhen halhat. Ha nem képes a tudásán kívül még menedzselni is magát, akkor esélye sincs.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

munkanélküli informatikus 2018.02.15. 17:58:01

A cikkben leírt embertípus valóban létezik, de egy cseppet sem agresszív. Szóval a cikk írója nem ismeri az "agresszív" szó jelentését.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Almandin 2018.02.15. 16:57:44

@karandash: Valóban így van, sokan érdekből építik le a sikertelenebb barátokat. A különböző menedzser-irodalmak is azt tanácsolják, hogy szabaduljunk meg a pesszimista, lúzer, panaszkodó barátainktól és cseréljük le őket sikeremberekre. Nos, ez elég etikátlan hozzáállás. Egyrészt a sikertelen embernek is lehet sok szimpatikus tulajdonsága, másrészt antihumánus ilyet tenni.
De annyi igazság van benne, hogy a pesszimista hozzáállás ragadós lehet, tehát vigyázni kell. Jó lelki immunrendszerrel kell rendelkezni, hogy egy-egy negatív, lehúzó barát hangulata, gondolkodása ne befolyásolja az embert. De azért megszabadulni tőlük kissé erős.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

erkölcsi hulla 2018.02.15. 16:57:33

Sikan összetèvesztik azzal a jellemmel, amelyik, ha valami nem tetszik neki, de nem áll olyan kapcsolatba az illetővel, akkor nem mondja meg szemtől szembe, de a viselkedèsèvel utal rá. Èn is ilyen vagyok nèha, bunkóság valakit elküldeni a halál faszára szerintem, de èreztetem azèrt hogy hova kívánom nèha.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Almandin 2018.02.15. 16:57:24

Én egy kissé mást olvastam a passzív agresszióról. Nem a folyton panaszkodó és egyúttal máson élősködni kívánó egyedekre használják, hanem azokra, akik az ellenségességüket letagadják, szabotőr viselkedést tanúsítanak, dicséretet enyhén gunyoros hangnemben mondanak, burkoltan gúnyolódnak. Magyarul sunyi módon viselkednek.
A panaszkodó embereknek is több fajtájuk van: sokan nem akarnak tanácsot kapni, csak jólesik elmondani valakinek a gondjukat-bajukat. Az elfojtott dolgok pszichoszomatikus betegségeket okozhatnak, de legalábbis nagyon rossz lelkiállapotot. Én hagyom a barátaimat panaszkodni, mert tudom, ezzel könnyítenek a lelkükön. De tanácsot csak akkor adok, ha erre kifejezetten igényük van, mert a kéretlen tanács illetéktelen beavatkozás a másik életébe. Csernus szerint egyenesen erőszak (és ebben igaza van).
Természetesen van az a típusú panaszkodó, aki azt is elvárja, hogy oldd meg helyette a problémáit. Ilyen esetben a tanácsadásnál sose megyek tovább. Ezek után is van, aki nekem szegezi a kérdést: és hogy döntsek? Erre én azt szoktam mondani, hogy az az ő dolga, mert csak ő tudhatja, hogy neki mi a jó. Ha nem tud dönteni, meg kell tanulnia. Egészséges pszichéjű ember nem fél dönteni.

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

leroi 2018.02.15. 13:46:00

Azért azt nem nehéz belátni, hogy igenis számít, hogy hova, milyen körülmények közé, milyen családba születünk. Nem lehetetlen azt sem elképzelni, hogy ezek a körülmények akár hátrányosan is befolyásolhatják a személyiségünket.
Vagyis előfordulhat az, hogy amit egy ilyen, passzív-agresszívnek bélyegzett személy mind, az egész egyszerűen úgy is van...

Bejegyzés: Neked is van passzív-agresszív barátod?

Kővágó Pál

 
mg_3113c_500.jpg


Keressen bizalommal!

Tel: +36 30 758 0223

E-mail: info@kovagopal.hu

Kövessen a Facebook-on

A blogról

Történetek, gondolatok, benyomások a munkámról és általában a pszichológiai jelenségekről. Szigorúan szubjektíven.

Címkék

süti beállítások módosítása